Monday, July 12, 2010

Dogumdan hemen sonra

Dogumun nasil oldugunu sonra yazacagim ancak su na ki hissettiklerimi paylasmak istiyorum. Bebis dogar dogmaz kucagima geldi ancak maviydi cok hatta morardi ve aglamadi. Sanirim sadece birkac saniyeydi ancak bana oyle uzun geldi ki. Hemen heaterin altina goturup agzinda ki siviyi cikarmaya calistilar ki nefes alsin. Sonra aglama sesini duydum, ve icime su serpildi bir anda. Ilk apgar scoru 6ydi ancak ikincisinde 9 a yukseldi. Ilk mudahalelerden sonra hemsire tekrar verdi kucagima bebisimi ve emzirip emzirmeyecegimi sordu. Oyle saskindim ki sadece'' simdi degil'' diyebildim. Bilemiyorum ikinci bebegi olan diger annelerde ayni sey oldu mu ama ben de Gavin dogdugunda kinden farkliydi hissettiklerim. Mutluydum ancak farkliydim da.

Gavin'dan baska birini emzirmek fikri rahatsiz ediciydi cok. Kizimi kucagimda tuttum bir sure, ona baktim uzun uzun ve Gavin'i kucagima ilk alisim geldi aklima. Gavin'a ne kadar bezedigini dusundum. Tek farki sanirim kizimin cok daha sakin olmasiydi. Gavin'in gozleri fildir fildirdi, Genevieve ise cok uzun yoldan gelmis de Jat lag olmus gibi uykulu ve sakindi. Sonra sacinin on tarafinda ki iz dikkatimi cekti. Sac degisik cikiyor sanki ne denir nasil anlatilir bilmiyorum o. Gavin'da da aynisi var ve ayni yerde. Simdi saci uzun oldugu icin belli olmuyor tabiki ama ilk dogdugunda sacsizken belliydi, simdi Genevieve'de de ayni belirgin.

Hemsire tekrar aldi onu isiticinin altina. O sirada Gavin geldi annemle birlikte. Gavin oyle mutluydu ki, ''baby is here, hello baby, welcome'' dedigini hatirliyorum. Gelip bana sarildi uzun uzun ve gozlerimi kontrol etti aglayip aglamadigimi gormek icin(dogum sancilari cekerken gormustu beni ve cok uzulmustu-sonra anlatacagim o kismi) Aglamadigimi gorunce mutlu oldu cok ve gobegime bakmak istedi hemen. Gobegin kuculmus anne, sisman degilsin artik dedi:) Bir benim yanima geldi bir bebegin yanina mutlulukla.

Sonra kizimi bebek odasina goturduler ilk muayenesi ve banyosu icin. Jon da gitti filme cekmek icin. Gavin yanima uzandi konustuk biraz. Onun onceisnde benim cigliklarim yuzunden cok korktugunu bildigim icin cok uzgundum acikcasi. Beni o sekilde gormesini hic istemezdim. O daha cok elimde ki IV ile ilgiliydi bir de asili olan serumla. Sonra beni cok sevdigini soyledi ve boynuma atildi. Canim oglum benim, her daim boyle sevgi dolu olsun yuregin,.

Beni odama aldiktan hemen sonra Jon annemi ve Gavin'i eve goturdu, kisa sure sonra Genevieve'i getirdiler yanima. Onu tekrar kucakladim ve optum. Gozlerini acti ve bakti bana ve o anda kalbimi caldi minik prensesim. Hosgeldin bebegim dedim ve tekrar kapatti gozlerini. Biraz onu izledikten sonra onu soyup gogsume koydum ve o sekilde kaldik bir sure. Sonra ilk emzirme denemesini gerceklestirdik ve o da abisi gibi egitimli cikti. Sanirim icerde kaldiklari ekstra gunlerde ders goruyorlar nasil latch olunur gibi. Saka bir yana ilk anda ki hissettiklerim kayboldu ve cok dogal geldi onu o sekilde gormek. Jon geldi sonrasinda ve yanimiza uzandi. Onun guzelligini izledik ve keske Gavin'da yanimizda olabilseydi dedik. Sanirim uyumusum sonra.

No comments:

Post a Comment