Tuesday, January 12, 2010

cinsiyet uzerine:))

2010'un ilk postu olacak bu:) Daha oce yazabilirim saniyordum ancak olmadi.

Bu postun konusu bebek cinsiyet tahminleriyle ilgili. Ben bir sure once bir suru bir suru koca kari testleri yaptim. Sonuc mu? Az sonra...

Oncelikle bir arkadastan duydugum needle/pencil(igne/kalem)testini yaptim. Bu testi daha once hic duymamistim acikcasi ancak arkadasim annesinin yillardir bunu insanlar uzerinde denedigini ve sonuclarin hep dogru ciktigini soyledi. Bu test icin bir adet dikis ignesi, bir adet silgili ucu guzelce acilmis kursun kalem ve iplik lazim. Ipligi igneden geciriyorsun ve igneyi kursun kalemin silgisine diklemesine batiriyorsun. Sonra ipin ucundan tutup bileginin uzerinde bekletiyorsun. Kalem yukari asagi(parmaklarina dogru) hareket ederse kiz bebek, sagdan sola hareket ederse erkek bebek demektir. Bu testin ilginc tarafi sadece o hamilelik icin degilde genel olarak kac cocuk olup hangi sirada olacagini soyluyormus. Iki cocuk arasinda kalem ya duruyormus ya da dairesel hareket ediyormus. Mesela once yan yana dur, yan yana dur, asagi yukari dur=erkek/erkek/kiz olacak demekmis.

Ben bu testi yuzume gozume bulastirdim. Once yan yana gitti geldi, sonra durdu biz beklerken Cujo degdi elime bastan baslamak zorunda kaldik. Bu defa once yukari asagi gitmeye basladi, benim elim yoruldu hareket ettirdim. Sonra Jonathon tuttu ipin ucundan bir daha basladik, bu sefer hic oynamadi. Surekli bastan basladigimiz icin sonuc ne oldu anlamadim yani. Bu testi yapmak icin hamile olman gerekmiyor.

Bu testi google da aradigim zaman karsima sadece needle test cikti. Ayni mantik sadece kalem kullanmiyorsun bir de elinin uzerinde tutuyorsun saniyorum. Hatta youtube da bir video var bununla ilgili. Bu sadece igne testini yaptik. Jon tuttu ipin ucundan ve igne hic hareket etmedi. Jon hatta dalga gecti ignenin agirligi olmadigi icin sabit tutmak daha kolay diye:)))

Sonra su unlu yuzuk testini yaptik. Alyansini ipe baglayip gobeginin uzerine tutuyorsun, sanirim yukari asagi giderse erkek, dairesel giderse kiz bebek demekmis. Ipin ucundan gene Jon tuttu ve sonuc??? Yuzuk hic kipirdamadi.

Su unlu cin takminie baktim. Ancak farkli sitelerde farkli cin takvimleri cikiyor. Demek ki birden fazlaymis bu takvimden. Birinde kiz, digerinde erkek dedi. Ancak ikiside Gavin icin erkek dedi. Anlamadim neden birden fazla cin takvimi var.

Kirmizi lahana testi: Bu testide baska bir arkadastan duydum. Bir miktar kirmizi lahanayi cok kucuk parcalar halinde dogruyorsun ve 10 dakika kadar hasliyorsun. Sonra bir kabin icine cisini yapiyorsun:))) Birazda bu hasladigin lahananin suyunu ekliyorsun bu kaba. Yari yariya yani. Eger renk kirmizi/ pembe gibiyse bebeginiz erkek, eger renk mora caliyorsa bebeginiz kiz olacak(mis). Ben bu testi yapmadim usendim biraz:)))

Son olarakta makas/bicak testini yaptik sanirim:)) Koltugun minderinin altina bir tanidiginiz makas ve bicak koyuyor. Farkli minderlein altina tabi. Sonra sizden koltuklardan birne oturmanizi istiyor. Eger makasa oturursa kiz bebek, bicaga oturursa erkek bebek demekmis. Bu test Jon'i tedirgin etti biraz, hani kesici aletlerin ustune oturacagim diye:)))))) Neyse bunun sonucuna gore bizim bebisimiz erkek olacakmis. Bu testi Gavin'a hamileyken bir arkadas yapmisti bana ve sonuc erkek cikmisti.

Bunun yaninda bir suru sey okudum nette. atli yersen kizin, eksi yersen oglun olur ya da ellerin normalden cok kurursa oglun olur falan gibi seyler.

Eglenceli anlar gecirdik bunlari yaparken. Bunlari deneyeli cok oldu, birkac kisiden duyduguma gore kalem/igne testi ve yuzuk testi cok eken haftalarda islemeyebilirmis:)) Belki bir ara gene denerim, maksat eglence olsun. Ha bu arada ben bu defa bebegin cinsiyetini ogrenmeyi cok istememe ragmen dogumda surpriz olsun diye U/S sirasinda ogrenmemeye karar vermistim. Cok sabirsiz birisi oldugum icin bunu ne kadar gerceklestirebilirim bilemiyorum. Sanirim icinde bos bir kagit olan bir zarf goturecegim ve U/S teknisyenine bebegin cinsiyetini bu kagida yazmasini ve zarfin icine koymasini isteyecegim. Ilerki haftalarda eger dayanamazsam zarfi acip bakarim. Tabi Jon buna cok guluyor. Park yerinden cikmadan sen o zarfi acarsin diyor. Bir sene dogum gunum icin aldigi hediyeyi bulmak icin evin altini ustune getirmistim. Hediyeyi bulduktan sonra bir de bakmistim ne olduguna. Bekleyemedigim icin hem cok gulmus hem de cok kizmisti bana. Oyle sabirsizim iste. Ondan beri hediyeleri eve getirmiyor, is yerinde tutuyor gunu gelene kadar.

Benim yazdiklarimdan baska cinsiyet testi oyunlari bileniniz varsa ve paylasirsa cok sevinirim. Malum cok eglenceli oluyor denemek:)))


10 comments:

  1. :)
    çok hoşsun Esra.
    BEn hamileyken hiç aklıma gelmemişti böyle şeyler ama sen anlatınca hamile olmasamda deneyesim geldi. ama iş yerinde hangisini ne kadar yapabilirim bilemiyorum :)

    ReplyDelete
  2. mor lahana testi dogru olabilir. Cünkü idrarda enzymler var buna göre rengi degisiyor olabilir.

    Ye eksiyi bu asyeyi ye tatliyi bul atliyi, diye biliyorum ben ama...

    Eger hamileligin ilk aylarinda bulanti cok olursa büyük bir ihtimalle kiz oluyor, ama bu bilimsel bir aciklama. Eger hic bulanti olmuyorsa kizda olabilir erkekte.

    ReplyDelete
  3. e.t.
    kalem/igne testini hamile olmadan da deneyebilirsin. O test toplamda ki cocuk sayisini ve cinsiyetlerini sirasina gore gosteriyor(mus). Biz yuzumuze gozumuze bulastirdik o ayri!

    ReplyDelete
  4. Defnenin annesi,
    Lahana testinde saniyorum rengi degistiren idrarin pH i, ancak idrarda ki pH de yediklerine gore degisiklik gosterebilir, dogruluk payi 50/50:)))

    ReplyDelete
  5. ben de heyecanla bebegimin cinsiyetini ogrenmeyi bekliyorum...
    ayrica seninkini de merak ediyorum:) kendimle ilgili bir tahminim yok (insan kendinde sasirip kaliyor nedense) ama seninki sanki kiz olacak gibi geliyor bana:)

    ReplyDelete
  6. Sibel,
    Cok tesekkur ederim. Senin blogun var mi, ben de seni takip etmek isterim:) Ne zaman ogreneceksin cinsiyetini?

    ReplyDelete
  7. Biz yakın bir arkadaşımın hamile olduğunu öğrenince, kendisine hediye edilen günlükte yer alan, kolyenin ucundaki bir nesnenin hareketlerine bakıp cinsiyeti öğrenmeye teşebbüs ettik. (oh bea ne cümle oldu )Senin alyans testi gibi yani.

    Arkadaşımda her seferinde kız,bende de her seferinde erkek çıktı. Benim oğlum olacağını bildiğimizden inanmadık dersem yalan olur!

    Sonuçta eskiler pek çok şeyi biliyormuşş di mi??

    ReplyDelete
  8. Esra,
    Benim blogum yok ama ogrenince sana yazacagim soz:)

    ReplyDelete
  9. Sevgili Sibel,
    O zaman senden haber bekliyor olacagim. Cok heyecanliii:)))

    ReplyDelete
  10. Cigdem,
    Biz kari koca test yapma ozurlu ciktik:)) Arkadasinin sonucuda dogru cikti mi? Eskiler bilior mu yoksa %50 ihtimal sansina dogru mu cikiyor bilemem. Sagol paylastigin icin.

    ReplyDelete