Friday, December 25, 2009

ilk tecrube ve dogum hikayem!

Ilk hamileligim genel anlamda cok rahat, keyifli ve kolaydi. Ilk trimaster da iki haftalik hafif yemekten sonra ki rahatsizliktan baska beni rahatsiz eden bir durum olmadi. 30 lu haftalarin baslarinda biraz bacak agrim oldu. Doktor bebegin durusundan oturu sinirlere yapilan basinctandir dedi ve bebek asagiya indikce ya da pozisyon degistirdikce rahatlarsin demisti ki dedigi gibi oldu. O zamanlar yasadigimiz sehir oldukca kucuk bir yerdi ve askeriyenin hastanesi kucuk oldugu icin disarida sivil doktora gittim. Ilk gittigim doktor ya da doktorlardan memnun kalmadim. Sayisini bile bilmedigim bir suru doktor bir grupta calisiyordu. Aslinda bu Amerika'da oldukca yaygin bir durum. Durum boyle olunca her randevuda baska doktor goruyorsunuz, dogumunuza da o an gorevli olan doktor giriyor. Ilk hamilelik oldugundan midir bilmem pek pimpirikliydim ve bu durumdan hoslanmamistim. Yaklasik 25. haftada karar verip tek doktorlu bir klinige gitmeye basladim. Niye o kadar uzun bekledim bilmiyorum. Ikinci doktorum oldukca ilgiliydi. Her kontrolde ayni doktoru goruyor olmak, dogumuma bildigim ve tanidigim bir doktorun girecegini bilmek beni cok rahatlatmisti.

Amerika'da her randevuda ultrasound la bakmiyorlar malum, genel olarak 20. haftalardan sonra gobegin olcusunu aliyorlar(fundal height) Bu olculerin icinde bulundugun haftayla esit olmasi beklenir +/-2 hafta olmasi da normaldir cogu doktor icin. Benim olculerim genelde cok tutarsizdi. Bir ziyarette 3cm fazlaysa birinde 1cm az olabiliyordu. Bundan oturu Amerika'da hamilelik geciren cogu kadina gore daha fazla ultrasouna girmisimdir herhalde.

Dogumun beklendigi tarih 9 Ekim'di ve tarih yaklastikca benim sik sik suyum geldi herhalde diye doktora gidiyordum. Basit bir testle hayir iyisin diye beni gonderiyorlardi eve. Hicbir dogum belirtisi gostermedim uzun sure, 9 Ekim'de bile fink fink geziyordum mallarda. 10 Ekim'de doktor strip membrane uyguladi, dogum birkac gun icinde baslayabilir diye beni eve gonderdi. 12sinde tekrar NST icin doktor ofisindeydim, hicbir degisiklik yoktu, birkez daha strip membrane uyguladi beni eve gonderdi. Ben artik kendimce sanki bebisim hic cikmayacakmis hep boyle hamile hamile yasayip gidecekmisim gibi bir dusunceye kaptirmaya baslamistim.


Ayin 13unde saat 4siralarinda koltuktan ayaga kalkmamla bir suyun bosalmasi bir oldu. Hemen gidip uzerimi degistirdim o sirada Jon isten geldi falan ama benim aklima nedense suyumun gelmis olabilecegi hic gelmedi. Daha once suyum geldi herhalde diye doktora kosan ben, oyle bir durumda neden hic telaslanmadim bilmiyorum ki daha onceleri hakikaten kovadan bosalir gibi degildi yani. Jon'la her zamana ki gibi bir aksam gecirip 10 gibi ben yorgunum yatayim artik diye yataga gitmistim. Jon'da yatti ben hafif sancilarla uyanmaya basladim. Jon'i uyandirmaya calsitim sancilarim basladi dogum vakti geldi mi acaba falan diye. Uykusundan uyanmak istemeyen Jon yok canim uyu gecer gibi simdi komik gelen seyler soyluyordu bana. Ancak ben yatakta artik acidan kivranma kivamina geldigimde beni ciddiye aldi ve hemen hastanenin yolunu tuttuk. Ben hastaneye gittigimizde odaya kadar bile yuruyemedim agridan. Kontrolumu yapan hemsire aaa senin suyunda bosalmis 3 cm acilmissin dedi, o anda kafama dank etti o suyun bu su oldugu. Hemen odaya aldilar beni, o sirada coktan epidural istiyorum diye naralar atmaya baslamistim bile. Doktorumu aradilar o da epidurali onayladi, her ihtimale karsi antibiyotige baslattilar falan. Epiduralden sonra hersey yeniden toz pembe oldu, Jon'in annesi geldi, cok yakin bir arkadasim geldi. Yari uyur yari uyanik sabahi ettik. Sabah doktorum geldi kontrole, hersey guzeldi falan. Saat 9da acilma tamamlandi ve itme kismi basladi. O ana kadar cok sabirli, sevgi dolu olan doktorum nedense benim itme teknigimi hic begenmedi ve surekli tripler yaparak hemsireleri azarladi falan.Odadan cikti birkac kere hemsirelere itme konusunda direktifler vererek. O sirada epidural etkisini kaybetti, coktan itme kismina gecildigi icin birsey yapilamadi. Uzun suren itme kisminin ardindan ben doktoru tekmelemeye hazirlanirken o hem episiotomy yapti hem de vacum kullanarak bebegimizi disari cikardi. Gavin 14 Ekim sabahi 950 de dunyaya gozlerini acti. Hemen kucagima verdiler oglumu ancak ben hem acidan hem gecirdigim soktan oturu oyle filmlerde ki gibi ah bebegim benim diye aglamadim. Hemsireler Gavin'in ilk kontrollerini temizligini yaparken doktor isini bitirdi falan, sonra Gavin la ikinci bulusmamis gerceklesti. Bakistik uzun sure sonra hemsireler onu tekrar aldilar ancak bu defa nursery ye goturmek icin.
Gavin 7lb 15oz yani 3.600 kg ve 21 inches dogdu. Oysa ilk ciktigi anda doktorun elinde gozume oyle kucuk gorunmustu ki icimden acaba 6 lb var midir diye gecirmistim:) Sonra anne/bebek kisminda ki odamiza alindik. Ben ertesi gun ayaklandim hemen, dikisler dusundugum kadar rahatsiz etmedi. Genel olarak rahat ve kolay bir dogumdu.

No comments:

Post a Comment