Friday, November 13, 2009

hastane gunleri:)

Oldukca yogun bir donem. Hastanede kadin dogum bolumundeyim. Oldukca eglenceli geciyor genel olarak. Minik bebisleri kucaklamak, beslemek, en onemliside dogduklarina sahitlik etmek cok eglenceli. Tabi hergun boyle gunluk guneslik gecmiyor. Bazen oyle cahil aileler oluyor ki, bu beebgi ben bu insanlarla nasil eve gonderecegim diye dusunmeden edemiyorsun. Gerci social service'in hakkini da vermek gerekli. Cogunlukla gozlemleri aldiklari onlemler cok cok yerinde. Ama sistemde ki aciklarida degerlendirmeyi bilen insanlar yok degil. Boyle seylere sahit olunca acaba sosyal servis gorevlisi olmak daha mi iyidir dye dusunuyorum!

Ben boyle konusunca beni asiri bulanlar var kendi sinifimda bile ama is burda bitiyor. Bazi insanlarin anne baba olmasi engellenmeli. Bazi kadnlara bacaklarini kapayabilmeyi ogretilmeli. Ne bileyim bu dersle falan olacak sey degil. 4-5 cocuk dogurup bunlarin hepsinde her turlu uyusturucuyu kullanip cocuklarin sakat dogmasina neden olan bir anne(!) tekrar hamile kalmamali. Bunun onune gecilmeli. Bu cahilligin otesinde birsey. Sosyal servis ne yapsin bu durumda, cocuklari anneden almaktan baska. Ben kisirlastirilsin bu insanlar, IUD takilsin bir sekilde engellensin hamile kalmalari deyince insan haklari diye dikleniyor millet. Insan haklariysa o bebek insan degil mi, onun haklari ne olacak? Bu konu uzarda gider. En iyisi gidip yatayim, beni bol calismali bir haftasonu bekliyor.

Herkese iyi haftasonlari...


2 comments:

  1. off neler oluyor mus yahu ..Bu kadarinida tahmin etmezdim
    Ama kisirlastirmakta yanlis bence cunku o annelerde dogru yolu bulup , bir gun yeniden anne olmayui isteyebilir.Yani herne kadar durum feci olsada birinin dogurma hakkini ondan almakta bi okadar feci.

    Kucuk yasta hamile kalip , ailesinden saklayip - dogurup banyoda cocugu dogar dogmaz boganlar bile duydum :(

    HEM sne hep guzel seyler dusun simdi :)
    Cici bebeklere, cici annelere bak bol bol

    Nasil gidiyor ??

    ReplyDelete
  2. Yeliz'cigim, Durum hakikaten feci. Burda verdigim ornek ne ki!

    Bence kisirlastirmak az bile bazi insanlar icin. Akillari bir gun baslarina gelirse sosyal servisin ellerinden aldikalri cocuklari geri alip inlara annelik yapsinlar. Bir hata bir kere yapilir, iki kere yapilir. Ama her sene ayni seyi yapiyorsa bir insan ve bunda bir sorun gormusyorsa bunun affedilir yani olmamali.

    Bu arada hakikaten bazi bebisler oyle sirin ki, yemede yaninda yat cinsinden. Onlarda olmasa gun gecmez zaten...

    ReplyDelete